Metoda a proces hodnocení a samohodnocení škol

  • slouží jako zpětná vazba o plnění daných cílů
  • za úroveň výchovně vzdělávacího procesu odpovídá ředitel
  • evaluace probíhá podle evaluačního plánu, který se vyhodnocuje každoročně
  • probíhá v následujících krocích:
    1. definování oblastí důležitých pro školu
    2. stanovení očekávání
    3. vytipování sledovaných jevů a kritérií
    4. vypracování evaluační zprávy
    5. stanovení úkolů a opatření

Oblasti autoevaluace:

  • Podmínky vzdělávání- materiální, personální, psychosociální
  • Průběh vzdělávání – naplňování cílů ŠVP
  • Výsledky vzdělávání – zvládnutí výstupů ŠVP, naplňování klíčových kompetencí
  • Řízení školy – kultura škol, komunikace se zaměstnanci, spolupráce jednotlivých subjektů, řešení problémů
  • Spolupráce s veřejností - předávání informací zákonným zástupcům, řešení problémů
  • Nástroje autoevaluace
  • Pozorování, rozhovory, dotazníkové metody, hospitační činnost, vnější evaluace ČŠI, akce pro veřejnost, testy, rozbor dokumentace školy

Kritéria:

  • spokojený žák i rodič, naplněnost školy

Za období září 2014 - srpen 2017 bylo zpracováno vlastní hodnocení školy a je k nahlédnutí u vedení školy.